top of page
Boekhoudkantoor

Geïnteresseerd in
onze diensten?

Boekhouding & fiscaliteit

Een boekhouding is voor elke vennootschap of eenmanszaak een wettelijke verplichting.

Wij zorgen voor:

  • Input van alle nodige documenten (aankoop- en verkoopfacturen, rekeninguittreksels)

  • Supervisie van boekhouding (input van gegevens door de klant)

  • Opmaak van tussentijdse balans

  • Opmaak van jaarrekening ter neerlegging bij Nationale Bank van België

  • Opmaak van winstberekening (eenmanszaak)

  • Opmaak van wettelijke verslagen (Algemene Vergadering, Raad van Bestuur)

  • Loonadministratie Bedrijfsleider (optioneel)

 

Fiscale aangiften opmaken:

  • Personenbelasting

  • Vennootschapsbelasting

  • Rechtspersonenbelasting

  • Btw

  • Aangiften niet-inwoners

 

Fiscaal advies:

  • Berekening van de te betalen/terug te krijgen belastingsommen

  • Berekening van optimale voorafbetalingen

  • Werkelijke beroepskosten, aftrekbare voordelen, leningen, etc.

  • Fiscale optimalisaties in de relatie bedrijfsleider/vennootschap

  • Nazicht van de ontvangen aanslagbiljetten

  • Opmaak van bezwaarschriften

  • Begeleiding, vertegenwoordiging en tussenkomst bij belastingcontrole

Boekhouding en fiscaliteit
Juridisch

Juridisch

Ons kantoor heeft de juiste, juridische kennis in huis om u bij te staan waar nodig. Hierbij kan u bijvoorbeeld denken aan het opstellen van overeenkomsten (bv. huur, aandelenoverdracht, etc. ), statutenwijzigingen (niet notarieel) en successieplanning.

Oprichtingen & ontbindingen

Bij de oprichting van een nieuwe vennootschap helpen wij u met het volgende:

  • Kiezen van een gepaste vennootschapsvorm

  • Coördinatie met notaris (BV, NV, CV)

  • Opstellen statuten (andere vennootschapsvormen)

  • Opstellen financieel plan

  • Kredietaanvragen onderbouwen

  • Publicatie Belgisch Staatsblad

  • Aanmelding bij het ondernemingsloket

  • Activeren BTW-nummer

  • UBO-registratie

  • Sociale formaliteiten

  • Sector-gebonden formaliteiten

 

In het geval van een ontbinding doen wij het volgende voor u:

  • Coördinatie met de bedrijfsrevisor

  • Coördinatie met de notaris (in geval van notariële akte)

  • Opmaken van verslagen

  • Opmaken van staat van activa en passiva

  • Publicatie Belgisch Staatsblad

  • Indienen van uw laatste aangiftes

Oprichtingen en verbindingen
Boekhoudkantoor

Diverse

Wij behartigen uw financiële belangen vanuit een holistisch perspectief. De gevarieerde expertise van onze zaakvoerder en medewerkers zorgt ervoor dat wij u kunnen adviseren en bijstaan op verschillende vlakken.

  • Waardebepalingen van ondernemingen

  • Vermogens- en successieplanning

  • Overnames en fusies

  • Optimalisering van bedrijfsstructuren

  • Financiële planning

k4r18zq576r41-removebg-preview.png
bottom of page